panjarehUPVC

پنجره UPVC

panjarehUPVC

پنجره UPVC

عایق شیشه ای ( IG )، معمولا به عنوان شناخته شده دو جداره (یا دو پنجره ، و به طور فزاینده سه گانه و چهارگانه پوشش شیشه ای / پنجره)، متشکل از دو یا چند شیشه ای پانل پنجره هم جدا شده توسط یک فضای خلاء و یا گاز پر به منظور کاهش انتقال حرارت در سراسر بخشی از پاکت ساختمان .

واحدهای عایق شیشه ای (IGU) با شیشه در ضخامت 3 تا 10 میلی متر (1/8 "تا 3/8") یا بیشتر در کاربردهای ویژه تولید می شوند. همچنین ممکن است از شیشه های روکش شده یا خوشه به عنوان بخشی از ساخت و ساز استفاده شود. اکثر واحد با همان ضخامت شیشه ای مورد استفاده در هر دو پانل تولید [ نیازمند منبع ] اما برنامه های کاربردی خاص مانند میرایی صوتی و یا امنیتی ممکن است محدوده گسترده ای از ضخامت نیاز به در همان واحد گنجانیده شود.

پنجره های دوجداره و طوفان 

نصب معمولی پنجره های شیشه ای عایق با قاب های uPVC
عایق شیشه ای یک سیر تکاملی از فناوری های قدیمی تر شناخته شده به عنوان پنجره های دو آویزان و پنجره طوفان . پنجره های دوجداره سنتی برای جدا کردن فضای داخلی و خارجی از یک صفحه شیشه ای استفاده می کردند.

در تابستان ، یک صفحه نمایش پنجره بر روی قسمت بیرونی بر روی پنجره دوجداره نصب می شود تا حیوانات و حشرات را دور نگه دارد.
در زمستان صفحه نمایش برداشته شد و با یک پنجره طوفان جایگزین شد که باعث جداسازی دو لایه بین فضای داخلی و بیرونی شد و عایق بندی پنجره را در ماه های سرد زمستان افزایش داد. برای اجازه تهویه ، پنجره طوفان ممکن است از حلقه های لولا قابل جابجایی آویزان شود و با استفاده از بازوهای فلزی تاشو باز شود. غربالگری معمولاً با پنجره های طوفان باز امکان پذیر نیست ، اگرچه در زمستان ، حشرات به طور معمول فعال نیستند.
پنجره ها و صفحه های طوفان سنتی نسبتاً وقت گیر و پر کار هستند و نیاز به حذف و ذخیره پنجره های طوفان در بهار و نصب مجدد در پاییز و ذخیره سازی صفحه ها دارند. وزن قاب و شیشه پنجره بزرگ طوفان باعث می شود جایگزینی در قسمتهای بالای ساختمانهای بلند یک کار دشوار باشد که نیاز به صعود مکرر از نردبان با هر پنجره و تلاش برای نگه داشتن پنجره در محل ضمن اطمینان از گیره های نگهدارنده در اطراف لبه ها دارد. با این حال ، تولید مثل های فعلی از این پنجره های طوفان سبک قدیمی با شیشه قابل جدا شدن در قسمت پایین ساخته شده است که می تواند در صورت دلخواه با یک صفحه جداشونده جایگزین شود. این امر نیاز به تغییر کل پنجره طوفان با توجه به فصول را از بین می برد.

لعاب عایق یک ساندویچ چند لایه هوا و شیشه بسیار فشرده تشکیل می دهد که نیاز به پنجره های طوفان را برطرف می کند. همچنین ممکن است پرده ها در تمام سال با لعاب عایق بندی شده نصب شوند و می توان به روشی نصب کرد که امکان نصب و برداشتن از داخل ساختمان را فراهم کند و الزام بالا رفتن از قسمت بیرونی خانه برای سرویس دهی به پنجره ها را از بین می برد. برای جابجایی لعاب عایق بندی شده در قاب های دوجداره سنتی امکان پذیر است ، اگرچه این امر به دلیل افزایش ضخامت مونتاژ IG نیاز به اصلاح قابل توجهی در قاب چوب دارد.

واحدهای مدرن پنجره ای با IG به طور معمول جایگزین واحد دوقلو قدیمی تر می شوند ، و پیشرفت های دیگری مانند آب بندی بهتر بین پنجره های فوقانی و تحتانی و تعادل وزنی با فنر را نیز به وجود می آورند که نیاز به وزنه های بزرگ آویزان در داخل دیوار را در کنار آن قرار می دهد. پنجره ها با داشتن عایق بیشتر در اطراف پنجره و کاهش نشت هوا ، محافظت محکم در برابر آفتاب ایجاد می کنند و خانه را در تابستان گرم و در زمستان گرم نگه می دارند. این مکانیزم های متعادل کننده بهار نیز معمولاً در بالای پنجره ها می توانند به سمت داخل بچرخند و تمیز کردن نمای خارجی پنجره IG را از داخل ساختمان امکان پذیر می سازد.

Spacer 

فاصله: 9.5 / 13.5 / 19.5 میلی متر
صفحات شیشه ای توسط یک "فاصله دهنده" جدا می شوند. فضا که به لبه گرم نیز معروف است قطعه ای است که دو صفحه شیشه را در یک سیستم عایق بندی شیشه ای از هم جدا می کند و فضای گاز بین آنها را مهر می کند. از نظر تاریخی ، فاصله دهنده ها در درجه اول از فلز و فیبر ساخته شده اند که سازندگان تصور می کنند از دوام بیشتری برخوردار هستند.

با این حال ، فاصله دهنده های فلزی گرما را انجام می دهند (مگر اینکه فلز از نظر حرارتی بهبود یافته باشد) و توانایی واحد شیشه عایق بندی شده (IGU) را برای کاهش جریان گرما تضعیف می کند . همچنین ممکن است به دلیل اختلاف شدید دمای هوا بین پنجره و هوای اطراف ، باعث ایجاد آب یا یخ در پایین واحد بسته شده شود. برای کاهش انتقال حرارت از طریق فضا و افزایش عملکرد حرارتی کلی ، تولید کنندگان ممکن است فاصله را از ماده ای با رسانا کمتر مانند کف ساختاری خارج کنند. فضا ساخته شده از آلومینیوم که همچنین دارای یک سد حرارتی بسیار ساختاری می باشد ، تراکم در سطح شیشه را کاهش می دهد و عایق را بهبود می بخشد ، همانطور که با مقدار U کل اندازه گیری می شود .

فضائی که باعث کاهش جریان گرما در تنظیمات لعاب می شود همچنین ممکن است دارای ویژگی هایی برای کاهش صدا در مواردی باشد که نویز خارجی یک مسئله است.
به طور معمول ، فاصله دهنده ها پر شده و یا حاوی ماده خشک کننده هستند تا رطوبت به دام افتاده در فضای گاز را در حین تولید از بین ببرد ، از این طریق نقطه شبنم گاز در آن فضا پایین بیاید و از ایجاد چگالش در سطح شماره 2 هنگام کاهش دمای صفحه شیشه ای خارج جلوگیری شود.
فناوری جدیدی برای مقابله با کاهش گرما از میله های سنسورهای سنتی ، از جمله پیشرفت در عملکرد ساختاری و دوام طولانی مدت فلز بهبود یافته (آلومینیوم با مانع حرارتی) و فواصل فوم پدید آمده است.